تصویر آموزش تعمیرات کولر گازی

آموزش تعمیرات کولر گازی و نگهداری آن

  •  

    آموزش تعمیرات کولر گازی توسط خودتون

    پس از دیدن این مطلب درباره تعمیر و نگهداری از کولرگازی، خودتان می‌توانید تعمیرات کولر را انجام دهید و به بهترین نحو ممکن از سیستم خود مراقبت کنید.

    اگر به هرگونه خدمات تعمیرات کولر گازی نیاز دارید با تعمیرکاران ما در پکیج دونی تماس بگیرید.

    ۰۹۳۸۱۲۸۸۶۰۰

    ۰۹۱۲۶۶۰۸۵۶۳

    ۰۲۶۳۲۳۰۱۷۵۳

     

    آموزش تعمیرات کولر گازی و نحوه نگهداری از آن

    تعمیر کولر

     

    سرویس کولر گازی از اصلی‌ترین عامل موثر در طول عمر کولر گازی است.

    کولر گازی یکی از وسایل مهم و پرکاربرد در تابستان محسوب می‌شود، در درون هر کولر گازی فیلترهایی وجود دارد که از این فیلترها برای تصفیه هوای در گردش در سیستم استفاده می‌شود کثیف شدن این فیلترها، باعث کاهش کارایی سیستم و افزایش راندمان مصرف انرژی می‌شود،به همین دلیل، باید فیلترها در زمان‌های کوتاه چک شوند و درصورت نیاز تعویض شوند.

    برخی از مشکلات کولرگازی اگرچه خیلی جدی به نظر نمی‌رسند، اما فشار زیادی را به کولر وارد می‌کنند. پس توصیه‌می‌شد جهت افزایش کارایی سیستم خود هر چند وقت یک بار برای سرویس کردن و عیب‌یابی آن توسظ تعمیرکاران حرفه‌ای اقدام کنید.

    در ادامه بصورت کامل به آموزش تعمیر و نگهداری کولر گازی می‌پردازیم.

    اگر کولر گازی در زمان مناسب سرویس نشود، کثیفی فیلتر و کندانسور موجب می‌شود که زمان و هزینه بیشتری از کولر صرف خنک کردن محیط شود و کمپرسور هم بیشتر از اندازه کار کند که این کار به دستگاه و سیم کشی صدمه وارد می‌کند.

    برای سرویس کولرگازی به نکاتی باید توجه داشت:

    سرویس کولر

    1. اگر فن دستگاه خشک شود هنگام روشن شدن احتمال شکستن پره‌ها وجود دارد.
    2. درکولرگازی یک شلنگ تخلیه است که درصورت گرفتگی رطوبت داخل آن می‌ماند و موجب نشت اب از پنل یا نمزدگی دیوار می‌شود
      سرویس پکیج اکو در گوهردشت

    استفاده از مواد ضد زنگ در کولر گازی‌هایی از نوع اسپلیت باعث طولانی‌تر شدن عمر دستگاه و شبکه کندانسور و تبادل سریع گرما و سرما می‌شود که این کار در کاهش مصرف برق و راندمان نهایی تاثیر متقابل دارد.

    بعضی از کولرهای گازی اسپلیت به همراه سیستم سرمایش، گرمایش هم دارند و از شیربرقی یا المنت استفاده می‌کنند که این نوع شیر عملکرد و مصرف برق کمتری دارد.

    سرد شدن اتاق بیشتر از حد استاندارد، ضمن اینکه از نظر بهداشتی درست نیست موجب افزایش مصرف برق و فرسایش بیهوده دستگاه نیز می‌شود. اسپلیت و کولر گازی به نگهداری منظم نیاز دارد تا کارکردی موثر و کارآمد داشته باشد، عدم توجه به تعمیرات کولر گازی موجب کاهش عملکرد تهویه مطبوع و همچنین هدر رفتن انرژی می‌شود.

    چک کردن کندانسور

    واحد خارجی سیستم تهویه مطبوع شامل کمپرسور، فن و کویل‌ها می‌شود. هیچ مانعی نباید در مسیر هوای کندانسور قرار داشته باشد و هوا حتماً باید بدون مانع به داخل کندانسور وارد شود.

    تمیز کردن اواپراتور

    اوپراتور از قسمت‌های اصلی یک کولر است که گاز را به سرما تبدیل می‌کند.

    اگر سرمای دستگاه شما کاهش یافته است احتمال دارد اوپراتور کثیف شده باشد. جهت تمیز کردن کویل‌های داخلی اوپراتور می‌توانید از دستمال مرطوب یا جاروبرقی استفاده کنید. توصیه می‌شود حاقل هر ماه این کار را انجام دهید.

    مراقبت از کولر گازی در زمستان

    وجود هر گونه زباله یا گیاه و مسدود شدن جریان هوا می‌تواند منجر به کاهش کارایی کولر شما شود و قبض‌های انرژی شما را افزایش دهد.

    رطوبت در برگ‌ها موجب زنگ‌زدگی دستگاه می‌شود.

      تعمیر پکیج نوتا

    توصیه می‌شود در فصل زمستان از کاور برای نگهداری کولر گازی استفاده کنید. توجه کنید که کاور شما نباید از جنس پلاستیک باشد چون موجب تراکم بخار آب می‌شود و در نتیجه دستگاه زنگ زده و کارایی آن کاهش میابد.

    روشن و خاموش نشدن کمپرسور و فن واحد بیرونی

    واحد خارجی

    در رله شما سیم پیچی وجود دارد که برق از آن عبور می‌کند و میدان مغناطیس ایجاد می‌شود و این میدان موجب کار کردن کنتاکتور می‌شود که در نتیجه در سیستم شما برق جریان پیدا می‌کند.

    اگر عبور برق خیلی قوی باشد، ممکن است منجر به خرابی کنتاکتور شود و کنتاکتور نتواند برق را انتقال دهد. در این مواقع، قطعاتی که در رله مسئول تامین برق هستند نمی‌توانند روشن شوند.

    کمپرسور و فن کندانسور توسط این رله‌ها کنترل می‌شوند. پس زمان روشن نشدن سیستم نیاز است تا رله تغذیه کننده را چک کنید.

    شاید در برخی اوقات، کنتاکتورها گیر کنند و موجب قطع شدن عبور برق شوند. اما با این وجود زمانی که کولر خاموش می‌شود این قطعات روشن هستند.

    فیش‌ها و سیم‌های شل در برد کولر گازی

    سنسورها، سیم‌های موتور پنل و سیم‌های ورودی به برد الکترونیکی پنل متصل شدند و هر کدام از این موارد اگر با یک اتصال شل یا خراب همراه باشند به طور کامل نمی‌توانند برق را انتقال دهند. که این امر می‌تواند عملکرد کولرگازی را کاهش دهد و در کار آن اختلال ایجاد کند.

    یادگیری تعمیر خازن‌های دستگاه  و عیب یابی

    در ادامه آموزش تعمیرات کولر  گازی درباره تعمیر خازن‌ها می‌گوییم.

    خازن وظیفه افزایش گشتاور در زمان راه‌اندازی کمپرسور را برعهده دارد و گاهی اوقات از یک خازن جهت راه‌اندازی موتور فن استفاده می‌شود.

      سرویس پکیج ایرفل در گوهردشت

    اصلی‌ترین دلیل خرابی کولرهای گازی این است که کولر در اوج گرما کار می‌کند، سپس ترموستات دما را تنظیم می‌کند و با کمک خازن‌ها کمپرسور روشن می‌شود، در صورتی که این کار موحب خرابی خازن‌ها می‌شود.

    زمانی که خازن کولر خراب شود، موتور فن روشن می‌شود اما کمپرسور کار نمی‌کند و هنگامی که ترموستات در جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند در این حالت موتور مبدل روشن نمی‌شود.

    خنک سازی موتور و خازن می‌تواند طول عمر خازن را افزایش دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    2 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *